MeeDoc ja Terve.fi yhteistyöhön

MeeDoc ja Terve.fi aloittavat laajamittaisen yhteistyön. Yhteistyön tarkoituksena on tuoda helposti lääkärin ja muiden terveydenhuollon ammattilaisten palvelut terveydestään kiinnostuneiden kuluttajien saataville.

Suomalaiset hakevat usein internetistä terveyteen liittyvää tietoa. Varsin usein haut liittyvät sairauden oireisiin. Hiljattain tehdyn kyselytutkimuksen mukaan terve.fi ja tohtori.fi koetaan kaikkein luotetuimmiksi sivustoiksi etsittäessä tietoa terveydestä internetissä.

Yhteistyön avulla halutaan tarjota mahdollisuus näille suomalaisille kuluttajille keskustella viestien ja videopuhelun välityksellä lääkärin kanssa suoraan tiedonhakulähteestä. MeeDocin sovellus mahdollistaa viestittelyn ja videopuhelun lääkäreiden ja muiden terveydenhuollon ammattilaisten kanssa, aina hoitoon ja mahdolliseen reseptiin saakka.

”MeeDoc on ottanut suuria harppauksia terveydenhuollon tuomisessa tälle vuosituhannelle. Olemme pystyneet tarjoamaan kuluttajille lääkäripalveluita erittäin kilpailukykyiseen hintaan, niin että lääkäriin pääse sijainnistaan huolimatta milloin vain.”
Mikko Kiiskilä, TJ, MeeDoc Labs Oy

“Ihmiset etsivät nykyään aktiivisesti tietoa eri lähteistä omaan terveyteensä liittyen, ja olemme pitkään toimineet yhtenä luotettavimmista tietolähteistä suomalaisissa kodeissa. Yhteistyön myötä pyrimme tarjoamaan käyttäjillemme kokonaisvaltaisempaa palvelua aina ensimmäisestä tietolähteestä varsinaiseen lääkärikonsultaatioon saakka. “
Lasse Hyyti, TJ, Oma Terveys Oy

Terve.fi:n käyttäjät voivat yhteistyön myötä päästä lääkärin virtuaalivastaanotolle MeeDocin avulla. Tutustumisjakson ajan vastaanoton hinta on 29€ koodilla TERVE5 (norm. 34€). Yksi vastaanottokäynti sisältää lääkärin konsultaation ja tarvittaessa reseptin apteekkiin.

Kerromme mielellämme lisää:

Minna Niemelä, Public Relations, MeeDoc
minna.niemela@meedoc.com

Lasse Hyyti, Toimitusjohtaja, Oma Terveys
lasse.hyyti@omaterveys.fi

MeeDoc on telelääketieteen alan startup-yritys, jonka viestintäratkaisu on tuonut Suomessa lääkärin ja muiden terveydenhuollon ammattilaisten palvelut kuluttajien saataville video ja viestivälitteisesti. Etävastaanottomalli pystyy MeeDocin arvioiden mukaan vähentämään perusterveydenhuollon kustannuksia jopa 50 %. Yritys perustettiin lääkäreiden, palvelusuunnittelijoiden ja ohjemistokehittäjien toimesta 2012. Palvelu on saatavilla iOS-, Android- ja Windows Phone –alustoilla, sekä selaimella.

Oma Terveys Oy on Terve Median ja A-lehtien yhdessä omistama kuluttajille suunnattuihin terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvien verkkomedioiden tuottaja jonka medioihin kuuluvat mm. Terve.fi, Tohtori.fi sekä Kauneusjaterveys.fi.