Terveystalo laajentaa mobiilipalveluita MeeDocin kanssa

Suomen suurin terveyspalveluyritys Terveystalo laajentaa mobiilipalveluitaan yhdessä MeeDocin kanssa.

Yhteys lääkäriin entistä joustavammin: Terveystalo laajentaa mobiilipalveluita MeeDocin kanssa

Mobiilipalvelut tarjoavat yhden entistä joustavamman ja asiakaslähtöisemmän tavan vastaanottokäynteihin sekä yhteydenpitoon lääkärin ja potilaan välillä. Terveystalo kehittää yhdessä työterveysasiakkaidensa kanssa palvelumallia, jossa lääkärin vastaanotto tai yhteys lääkäriin tapahtuu älypuhelimen tai tabletin välityksellä. Terveystalon tavoite on tarjota jatkossa mahdollisuus videovastaanottoon ja kommunikointiin terveydenhuollon asiantuntijan kanssa valtakunnallisesti sekä yritys- että yksityisasiakkaille.

Valtakunnallisesti toimiva Terveystalo on jo vuosia voimakkaasti investoinut sähköisten järjestelmien kehittämiseen ja palvelujen saatavuuden parantamiseen. Esimerkiksi etäradiologia ja etäyhteyksin järjestettävät erikoislääkärikonsultaatiot mahdollistavat huippuosaajien diagnoosit myös alueilla, joilla on lääkäripulaa.

Terveydenhuollon vaikuttavuutta ja tehokkuutta voidaan kehittää vain uusien toimintatapojen kautta sekä hyödyntämällä nykyistä laajemmin innovaatioita ja teknologiaa. Teknologia tuo uusia mahdollisuuksia kommunikointiin potilaan ja hoitohenkilöstön välillä.

Meillä on jo kokemusta videovastaanotoista työterveysasiakkuuksissamme sekä kuntasektorilla. Nyt olemme laajentamassa palvelua yhteistyössä suomalaisen alan edelläkävijäyrityksen MeeDocin kanssa, joka vastaa palvelun teknologiasta, kertoo palvelukehityksestä vastaava johtaja Lasse Parvinen Terveystalosta.

Asiakkaamme toivovat joustavia ja helposti saavutettavia terveyspalveluita. Työterveyden henkilöasiakkaalle videovastaanotto on vaivaton ja se säästää matkoihin kuluvaa aikaa ja vaivaa. Videovastaanotolla ei voi korvata kaikkia vastaanottokäyntejä, mutta se sopii esimerkiksi laboratorio- tai muiden tutkimustulosten kuulemiseen, lisää vastaanottojen palvelujohtaja Sari Riihijärvi Terveystalosta.

Videovastaanotto sopii hyvin myös joihinkin työterveyden kontrollikäynteihin tai flunssaan ja muuhun äkilliseen sairastumiseen liittyviin akuutteihin tilanteisiin, joissa työntekijällä on tarve keskustella terveydenhuollon asiantuntijan kanssa hoidosta, sairauspoissaolon tai jatkotutkimusten tarpeesta, Riihijärvi jatkaa.

Videovastaanotto mahdollistaa Terveystalon työterveysasiakkaille entistä joustavamman palvelun kaikkialla Suomessa ja helpon yhteydenoton lääkäriin myös matkustaville asiakkaille. Palvelu laajenee syksyn 2015 aikana.

Tavoitteenamme on laajentaa mobiililaitteen välityksellä tapahtuvat vastaanotot sekä kommunikointimahdollisuudet lääkärien lisäksi myös muiden terveydenhuollon ammattilaisten käyttöön ja tuoda ne valtakunnallisesti sekä yritys- että yksityisasiakkaillemme, päättää Parvinen.

Lisätietoja:
Lasse Parvinen, johtaja palvelukehitys, Terveystalo, puh. 040 525 5481, lasse.parvinen@terveystalo.com

Sari Riihijärvi, palvelujohtaja, erikoislääkäri, Terveystalo puh. 050 533 3376, sari.riihijarvi@terveystalo.com

Terveystalo on verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalo työllistää valtakunnallisesti lähes 6 500 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon verojalanjälki vuonna 2014 oli yhteensä 72,8 miljoonaa euroa ja samana vuonna Terveystalo investoi suomalaisten terveyspalvelujen kehittämiseen yli 15 miljoonaa euroa. Terveystalo on Suomalaisen Työn Liiton jäsen.
www.terveystalo.com